dinsdag 1 oktober 2013

Creative Problem Solving

Samen met twee medestudenten heb ik de stappen van Creative Problem Solving doorlopen. We zijn van start gegaan met mijn project bij Orthopunt in Roosendaal. 

Eerst heb ik hen algemene informatie gegeven over het project. Dit heb ik kort gepitcht. Ik heb onder andere verteld wie de opdracht gever is, wat de probleemstelling is en wat de doelstellingen zijn. 
Na deze pitch mochten zij verdiepende vragen stellen waardoor alles volledig duidelijk voor hen zou zijn. 
Ik heb vervolgens een centrale vraag gekozen waar wij nu met het project tegenaan lopen namelijk; hoe gaan we de ouderen die te weinig bewegen, opsporen? 
Mijn medestudenten zijn over deze vraag gaan brainstormen. Aangezien zij niet in dit project zitten en een andere achtergrond dan mij hebben, kunnen zij op een andere manier naar deze vraag kijken. 
De uitkomsten waren onder andere:
1.gegevens opvragen bij GBA en/of pensioenfondsen
2.sociale controle
3.buurthuizen benaderen
4.een informatieavond door de beweegcoach promoten door het te koppelen aan een leuke activiteit zoals bingo
-5.letterlijk langs de deuren gaan
Uit deze uitkomsten heb ik er twee gekozen die we concreet zijn gaan uitwerken via een mindmap. 
Ik heb gekozen voor 2. sociale controle en 4. bingo. 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten